12 March 2013

tribut buat Ustaz

_Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang_

Post pertama saya pada tahun 2013. Pertama sekali, saya ingin mengucapkan selamat pulang kepada semua sahabat-sahabat dari Mesir dan Jordan yang sudh menamatkan pengajian mereka. Ada juga yang bertanya kenapa saya lama menyepikan diri, di dalam facebook, atau tidak muncul di mana-mana majlis perkahwinan sahabat-sahabat kami. saya masih wujud lagi..hehe..cuma keterbatasan waktu dan banyak perkara yang perlu diutamakan buat ketika ini meyebabkan saya tidak dapat hadir walaupun sebenarnya nak sangat pergi dan berjumpa sahabat-sahabat..Apapun, kata Imam Al-Ghazali, ukhwah dan kasih-sayang itu bukanlah terletak pada kerapnya kita berjumpa, tetapi terletak pada doa yang dikirimkan dalam setiap doanya.

Post saya kali ini berkaitan tribut buat Allahyarham Ustaz Rujihan Ghazali yang sudah pergi mengadap Allah baru-baru ini. Moga ustaz ditempatkan bersama-sama orang yang soleh. amin. teringat masa sekolah dahulu, ustaz selalu dijemput untuk datang berceramah. Seringkali juga mendengar suara ustaz di IKIM dan radio Pahang.fm. Moga-moga ilmu yang disampaikan terus mengalir kepada arwah dan menjadi amal soleh untuk allahyarham.

Kata-kata ini saya copy dari sahabat saya, Mahirah..berkenaan pesanan terakhir ustaz Rujihan. Sekadar renungan bersama buat kita yang masih hidup..=)

Nukilan terakhir Allahyarham Ust Rujhan... 

“Kalau tak dapat apa yang kita suka
Sukalah apa yang kita dapat”

“Jangan sedih jika diri tidak dihargai,
Tapi menangislah jika diri tidak berharga lagi”

“Hidup ini terlalu singkat
Ia menjadi bertambah singkat
Bila kita banyak membuang masa”

“Hidup ini terlalu singkat
Malang jika kita penuhkan
Dengan sengketa dan airmata”

“Hidup tidak selalu indah
Kerana disitu terletak
Indahnya kehidupan”

ALFATIHAH